EKSPERCI
Małgorzata Ławnik
Dyrektor ds. personalnych
Kaufland
Doświadczony menedżer wysokiego szczebla, od 18 lat związana z firmą Kaufland, w której odpowiada za politykę personalną w całej sieci w Polsce.
Jako Dyrektor ds. personalnych jest głównie odpowiedzialna za współtworzenie i realizację strategii personalnej firmy.
Na co dzień ściśle współpracuje z zarządem i managerami w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi, służąc im zawsze wsparciem i dobrą radą. W obszarze jej zainteresowań są zarówno zagadnienia dotyczące twardego HR, jak również tematy dotyczące nowoczesnych narzędzi pracy wspomagających procesy personalne oraz pozyskiwanie, motywowanie i rozwój pracowników. Prywatnie pasjonatka biegania krótkich i długich dystansów, czytania zwłaszcza kryminałów i literatury non fiction oraz podróży, zarówno tych bliskich jak i tych dalszych.
Wioletta Kandziak
Dyrektor Wykonawczy ds. Kadr
PKN ORLEN S.A.
Od lutego 2018 r. Dyrektor Wykonawczy ds. Kadr w PKN ORLEN S.A. Od ponad 6 lat związana z branżą HR. Odpowiedzialna za strategię HR w Grupie Kapitałowej ORLEN oraz dialog społeczny ze związkami zawodowymi.
Doświadczenie zawodowe zdobywała pracując w jednej z największych krajowych firm energetycznych tj. w Grupie ENERGA oraz w Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa, największej agencji płatniczej w Europie.
Ukończyła liczne szkolenia specjalistyczne z zakresu prawa pracy i zarządzania zasobami ludzkimi. Mediator w sprawach pracowniczych i wewnątrzorganizacyjnych.
Radca prawny, absolwentka Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu, Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie oraz Executive MBA certyfikowanym przez IAE Aix-Marseille Graduate School of Management.
Monika Bentkowska
Human Resources Director Central Europe
Sodexo
Absolwentka Uniwersytetu Łódzkiego, od 20 lat aktywna zawodowo w obszarze zarządzania zasobami ludzkimi. Dołączyła do zespołu Sodexo Polska 9 lat temu obejmując stanowisko dyrektora HR. Obecnie zakres jej odpowiedzialności rozciąga się na region Europy Centralnej (Austria, Czechy, Niemcy, Polska, Rumunia, Słowacja, Szwajcaria, Węgry).
Wcześniej związana była z branżą retail, zajmując m.in. stanowisko dyrektora ds. zarządzania zasobami ludzkimi w Géant i Sephora.
Posiada bogate doświadczenie we wrażaniu procesów z obszaru change management oraz performance management.
W wykształcenia jest filologiem romańskim, posługuje się językiem angielskim, francuskim i hiszpańskim. Jej hobby to literatura iberyjska i piłka nożna.
Grzegorz Baczewski
Dyrektor Generalny
Konfederacja Lewiatan
Dyrektor Generalny Konfederacji Lewiatan. W ramach BusinessEurope zasiada w Executive Commitee, który odpowiada za strategiczne kierunki działania tej organizacji. Nadzoruje funkcjonowanie biura Lewiatana w Brukseli. Członek Rady Dialogu Społecznego. Wiceprzewodniczący Rady Nadzorczej ZUS i były przewodniczący Rady Rynku Pracy. Doktor ekonomii, adiunkt w Instytucie Polityki Społecznej Uniwersytetu Warszawskiego.
Beata Kapłon
Kierownik Działu Wynagrodzeń, Benefitów,
Administracji Personalnej i Zarząd. Czasem Pracy
T-MOBILE POLSKA
Doświadczony Menedżer HR z ponad 20 letnim doświadczeniem zawodowym w spółkach sektora budowlanego, energetycznego oraz telekomunikacyjnego.
Zrealizowała szereg różnorodnych, zarówno lokalnych jak i międzynarodowych projektów HR – w szczególności w obszarze Compensation & Benefits. Główne obszary specjalizacji to: rozwijanie i wdrażanie strategii w zakresie wynagradzania i benefitów, optymalizacja efektywności procesów z zakresu administracji personalnej i zarządzania czasem pracy, konstruktywny dialog ze związkami zawodowymi oraz zbiorowe prawo pracy. Aktualnie jest menedżerem w T-Mobile Polska, gdzie zarządza obszarem: wynagrodzeń, benefitów, administracji personalnej i płac oraz reprezentuje pracodawcę w relacjach ze związkami zawodowymi.
Absolwentka Wydziału Lingwistyki Stosowanej Uniwersytetu Warszawskiego oraz Studiów Podyplomowych z zakresu Zarządzania Zasobami Ludzkimi (SGH). Jej pasją jest język niemiecki i kultura krajów niemieckojęzycznych, którą miała okazję poznawać mieszkając przez dłuższy czas w Hamburgu.
Inga Chodorowska-Korpak
Dyrektor Organizacji i Zasobów Ludzkich
Grupa LafargeHolcim Polska
Od 1 grudnia 2018 roku pełni funkcję Dyrektora Organizacji i Zasobów Ludzkich Lafarge w Polsce.
Jest absolwentką Akademii Ekonomicznej w Krakowie, kierunek Zarządzanie Personelem, a także studiów podyplomowych z zarządzania zasobami ludzkimi z uwzględnieniem standardów europejskich w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Uzyskała też dyplom MBA Politechniki Warszawskiej w ramach LafargeHolcim Discovery Programme.
Od początku pracy zawodowej związana z obszarem Human Resources. Przed dołączeniem do Lafarge w Polsce pracowała dla firm Accor Polska Sp. z o.o. oraz Budimex S.A., realizując projekty dotyczące zarządzania zasobami ludzkimi. W 2008 roku dołączyła do Lafarge w Polsce, gdzie przez kolejne 10 lat pracowała w obszarze organizacji i zasobów ludzkich.
Prywatnie ceni książki, które skłaniają do refleksji, lubi sztukę Igora Mitoraja. Wierzy w takie pojęcia jak: razem możemy więcej oraz jeden za wszystkich wszyscy za jednego. Szanuje wartości, w których została wychowana.
Łukasz Prasołek
Ekspert i trener z zakresu prawa pracy
oraz ubezpieczeń społecznych
Praktyczne Szkolenia Prasołek & Sawicki
Ukończył z wyróżnieniem wydział prawa UW oraz studia podyplomowe Zarządzanie Zasobami Ludzkimi w Organizacji w SGH. W latach 2003-2006 był pracownikiem Departamentu Prawnego Głównego Inspektoratu Pracy, specjalizującym się w praktycznych aspektach czasu pracy i czasu pracy kierowców. W latach 2006-2015 był zatrudniony w Izbie Pracy, Ubezpieczeń Społecznych i Spraw Publicznych Sądu Najwyższego.
Od stycznia 2016 r. prowadzi własną działalność gospodarczą Nowoczesne Kadry Łukasz Prasołek, a także jest wspólnikiem w firmie Praktyczne Szkolenia Prasołek&Sawicki spółka jawna.
Jest autorem książek: „Rozliczanie czasu pracy. 100 kazusów” (INFOR 2011) „Dokumentacja czasu pracy” (Wyd. C.H. BECK, 3 wydania), „Dokumentacja pracownicza w pytaniach i odpowiedziach” (Wyd. C.H. BECK). Jest również współautorem komentarzy naukowych do ustaw o systemie ubezpieczeń społecznych, zasiłkowej, wypadkowej oraz o emeryturach i rentach z FUS, a także książek dotyczących różnych aspektów prawa pracy wydawanych w serii Pogotowie Kadrowe przez Wydawnictwo ODDK.
Od 15 lat prowadzi szkolenia dla specjalistów z zakresu kadr i płac z obszarów czasu pracy, wynagrodzeń, dokumentacji pracowniczej oraz różnych zagadnień kadrowych w ujęciu orzeczniczym. Przez blisko 10 lat był wykładowcą na kursach zawodowych dla specjalistów ds. kadr i płac.
Ewa Dolegacz
Compensation & Benefits, HR Administration & Payroll Manager
BASF
Do zespołu BASF Polska dołączyła 2 lata temu obejmując stanowisko Kierownika ds. Wynagrodzeń i Benefitów. Obecnie zakres jej odpowiedzialności dotyczy obszaru polityki wynagrodzeń, benefitów, kadr i płac.
Od 14 lat zdobywała doświadczenie w działach kadrowo-płacowych, w tym jako jedno z ostatnich to 4 lata jako Kierownik ds. Administracji Personalnej, Płac i Polityki Wynagrodzeń w Samsung Electronics Polska R&D.
Od wielu lat aktywnie uczestniczy w projektach związanych z przenoszeniem, a następnie koordynowaniem usług kadrowo płacowych z tzw. Centrami Usług Wspólnych. Ma bogatą praktykę we wdrażaniu rozwiązań HR, nakierowanych na realizację strategicznych celów biznesowych
Absolwentka Uniwersytetu Warszawskiego na kierunku Zarządzanie i Marketing, studiów podyplomowych z zakresu prawa pracy, z zakresu zarządzania wg standardów MBA oraz licznych kursów zawodowych z zakresu kadr i płac organizowanych m.in. przez Stowarzyszenie Księgowych w Polsce, Centrum Wiedzy Prawno Podatkowej CWPP, SEKA.
Jej głównym celem zawodowym jest promowanie najlepszych praktyk i wysokich standardów pracy.
Prywatnie interesuje się jogą, naturopatią, psychologią. Bieganie jest jednym ze sposobów na częste obcowanie z naturą.
Romualda Walczak
Payroll Manager
GlaxoSmithKline Polska
Od ponad 10 lat menedżer działu wynagrodzeń w firmie GSK.
Wspiera organizację i pracowników w obszarach związanych z zagadnieniami dotyczącymi wynagradzania, między innymi podatku dochodowego, ubezpieczeń społecznych i oddelegowań pracowników.
Uczestniczy w wielu projektach związanych z wypracowaniem nowych rozwiązań systemowych i biznesowych w obszarze HR.
Chętnie uczy się od innych, śledzi trendy w dziedzinie wynagrodzeń i świadczeń dla pracowników.
Obszarem jej zainteresowania są sposoby zarządzania efektywnością oraz optymalizacji procesów.
Prywatnie relaksuje ją dobra książka i długie spacery.
Elżbieta Jaszczyk
Dyrektor Administracji i Płac
Auchan Polska
Swoje pierwsze doświadczenia zawodowe zdobywała jako księgowa w dziale płac w sektorze opieki zdrowotnej. Od 1996 roku związana z firmą Auchan Polska, gdzie na początku pogłębiała praktykę w zakresie spraw kadrowych w pierwszym hipermarkecie Auchan w Polsce , w Piasecznie. W 1998 r. została managerem działu personalnego w hipermarkecie Auchan Modlińska. Następnie pracowała w Centrali firmy m.in. jako Senior Manager działu HR Dyrekcji. Od 2016 r. jest odpowiedzialna za Serwis Administracji Personalnej , Płac i BHP na poziomie Auchan Retail Polska.
Z wykształcenia socjolog. Pasjonuje się zagadnieniami związanymi z HR-em. W wolnym czasie lubi czytać literaturę historyczną i biografie, zwiedzać ciekawe miejsca i jeździć na rowerze.